08/02Pro tips

6 geheimen om een advanza opdracht te winnen

- Het Advanza Team

Top professionals – van hoveniers en stratenmakers tot evenementenbureaus en Arbodienstverleners – verrichten uitmuntend werk en halen structureel opdrachten binnen. Wat maakt deze professionals zo succesvol?

1. Visualiseer je bedrijf

Professionals met een afbeelding (hoge kwaliteit) op hun profielpagina worden 43% vaker ingehuurd dan professionals zonder afbeelding. Ga voor een profielfoto, klanten zien graag een gezicht achter een naam. Of kies voor een voorbeeld uit jouw portfolio: bijvoorbeeld een foto van een dakkapel of bruidstaart.

2. Sterke profieltekst

Professionals met een compleet profiel worden 40% vaker geboekt. Hieronder vind je een handige checklist met zaken die niet mogen ontbreken in jouw profieltekst.

  • Overzicht van certificaten, licenties enz.
  • Vertel waar jouw passie voor het vak vandaan komt.
  • Beschrijf een voorgaande opdracht, waarom heeft dit project indruk op je gemaakt?

Laat de tekst checken en vraag om feedback. Oogt de tekst professioneel?

Accountant Maurits: “Geef inzicht in je organisatie en vertel waarom jouw bedrijf onderscheidend is. Onderschat jezelf niet! Klanten zwichten niet altijd voor de laagste prijs. Laat zien dat jij de opdracht waard bent”.

3. Personaliseer de offerte

Het personaliseren van offertes is een relatief simpele truc die absoluut loont. Als je een offerte opstelt, houd dan rekening met onderstaande punten.

  • Gebruik de naam van de klant
  • Vermeld minimaal één detail uit de offerte aanvraag van de klant
  • Doe een zinvolle suggestie in de offerte
  • Voeg foto’s toe van soortgelijke projecten die je succesvol hebt uitgevoerd

Cateraar Hanna: “Ik reageer zo specifiek mogelijk op offerte aanvragen. Als ik een aanvraag ontvang voor een Aziatische bruiloft, geef ik aan dat ik het erg bijzonder vind om onderdeel te mogen zijn van hún droomdag. Vervolgens toon ik foto’s van andere Aziatische diners die ik heb verzorgd”.

Fotograaf Celine: “Klanten waarderen het als je vragen stelt. Op deze manier ontdekken zij zelf beter wát ze precies zoeken. Suggesties worden over het algemeen ook gewaardeerd; bijvoorbeeld de Soesterduinen als locatie voor een fotoreportage”.

4. Snelle reactietijd

Als je een offerte aanvraag binnen krijgt, is de klant op dát moment gefocust op het vinden van de juiste professional. Check mijn.advanza.nl meerdere malen per dag en reageer direct op een aanvraag, zodat je de klant voor je kunt winnen. Hoe versnel je dit traject voor jezelf?

  • Maak gebruik van offerte templates
  • Maak gebruik van de unieke Advanza service ‘Automatische Offertes’

5. Vraag elke klant om een review

Professionals met minimaal vijf reviews, worden vier keer vaker ingehuurd. Positieve reviews zorgen voor vertrouwen bij potentiële klanten. Advanza stuurt twee weken na de aanvraag een review verzoek naar de klant. Wees alert op de ontvangst van deze reviews en herinner (indien nodig) je klant er vriendelijk aan.

6. Laat zien wie je bent

Klanten willen weten of jij dé expert bent die bij ze past, of het nu gaat om het renoveren van een keuken – een plek waar quality time met familie wordt doorgebracht – of om het draaien op een once-in-a-lifetime feest.

Je kunt communiceren, van profielpagina tot offerte tot follow-up, dat jíj in alle opzichten de juiste persoon bent voor de opdracht.